قرارداد پشتیبانی شبکه
1- نیاز سنجی: پس از دریافت تماس از سوی مجموعه ها، در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر مجموعه طرح پشتیبانی متناسب با آن مجموعه را ارائه خواهیم کرد. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد.
2- بررسی شبکه و مستند سازی:
• بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
• بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات در صورت نیاز
• برررسی وضعیت و نحوه کارکرد شبکه
• بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
• بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
• بررسی نرم افزارهای کاربردی و سامانه های مورد استفاده در سازمان
• تهیه شناسنامه از تجهیزات سخت افزاری
3- استاندارد سازی : پس از آماده سازی اطلاعات و نیز آماده بودن بستر جهت استاندارد سازی شبکه کارشناسان شرکت شروع به رفع ایرادات و نیز ارائه پیشنهاد به منظور بهبود اوضاع و نیز اصولی سازی شبکه با توجه به استاندارداهای شبکه خواهند کرد.
4- ارائه راهکار : با توجه به نیاز سازمان و نیز امکانات در دسترس و یا قابل فراهم، راهکارهایی به منظور رشد و بهبود فعالیت های سازمانی ارائه خواهد شد تا در صورت موافقت و امکان راه اندازی، سرویس موردنظر روی شبکه فعال و قابل استفاده گردد.
5- چکاپ دائم: کارشناسان پشتیبانی با توجه به برنامه ریزی و نیاز سازمان به صورت مستمر اقدام به بکاپ گیری و همچنین چکاپ شبکه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل را انجام میدهند.